Nyheder

BSBTA trækker (vistnok) stikket ud

De seneste seks år har dansk-canadiske Christian Kann sprøjtet et godt stykke over 100 cd’er og en enkelt 7″-single ud via sit pladeselskab, Bloated Sasquatch Beer Theatre Audio. Men når oktober er slut, er det også slut med BSBTA. Tror vi nok.

I sine finurlige nyhedsbreve har Kann flere gange i løbet af de seneste par år ladet forstå, at han var ved at køre sur i livet som ensom enmandshær, og nu skriver han så på selskabets hjemmeside, at han er udbrændt og vil lukke selskabet. Men samtidig skriver han, at han vil blive ved med at udsende sine egne og andres cdr-udgivelser, og at BSBTA-navnet vil leve videre på den ene eller anden måde.

Mens Kann finder ud af, hvad det skal betyde, barsler han med fem nye plader (ud over den cd-r fra danske Kristian Thomsen, som udkom for nylig) – heriblandt opsamlingen BSBTA 1 Hundred: a Commemorative Compilation, hvor omtrent hver eneste af de mange kunstnere, der har udgivet på BSBTA, giver deres besyv med. Så måske bliver denne mindeudgivelse den sidste i BSBTA-kataloget – og måske ikke.

Om skribenten

Mikkel Arre

Biografi: Der skete noget, da jeg hørte Oasis' What's the Story... Jeg kan ikke forklare, hvordan traditionalistisk rock kan give intens lyst til at begynde at høre drum'n'bass og alskens anden electronica. Men sådan gik det, da jeg var 12-13 år gammel. Katalysatoren var P3: Det Elektriske Barometer, Thomas Knaks fredagsprogrammer og for længst hedengangne Beat.
Engang skrev jeg for Murmur. Så skrev jeg for Undertoner i 10 år plus det løse. Nu skriver jeg mestendels for fagbevægelsen.

Fem favoritalbums:
Stars of the Lid: The Tired Sounds of... Hood: Cold House Modest Mouse: The Moon & Antarctica Autechre: Peel Session Steve Reich: Music for 18 Musicians

Skriv et svar

boeger