Nyheder

Tarwater smiler til edderkopperne

Engang var Bernd Jestram og Ronald Lippok med i det berlinske punkband Ornament und Verbrechen, en hilsen til den tyske arkitekt Adolf Loos, som i et essay af samme navn argumenterede voldsomt imod alle former for pynt i arkitektur.
I mere end 10 år har Jestram og Lippok været en duo med navnet Tarwater. De spiller ikke arkitektur-inspireret punk længere, men i deres sløve, nærmest hypnotiske postrock har der til stadighed været plads til intellektuelle referencer.

Sådan har det i al fald været på bandets fem tidligere plader, som d. 23. april bliver fulgt op af Spider Smile. Albummet beskæftiger sig ifølge Tarwaters Myspace-side med USA set fra mange vinkler. Indtil videre kan vi i hvert fald via tracklisten udpege henvisninger til såvel Hollywood som Edgar Allan Poe:

1. Shirley Temple
2. World of Things to Touch
3. Witch Park, a Marriage in Belmont
4. Roderick Usher
5. Arkestra
6. When Love Was the Law in Los Angeles
7. Easy Sermon
8. Sweet Home Under White Clouds
9. When Tomorrow Comes

Om skribenten

Mikkel Arre

Biografi: Der skete noget, da jeg hørte Oasis' What's the Story... Jeg kan ikke forklare, hvordan traditionalistisk rock kan give intens lyst til at begynde at høre drum'n'bass og alskens anden electronica. Men sådan gik det, da jeg var 12-13 år gammel. Katalysatoren var P3: Det Elektriske Barometer, Thomas Knaks fredagsprogrammer og for længst hedengangne Beat.
Engang skrev jeg for Murmur. Så skrev jeg for Undertoner i 10 år plus det løse. Nu skriver jeg mestendels for fagbevægelsen.

Fem favoritalbums:
Stars of the Lid: The Tired Sounds of... Hood: Cold House Modest Mouse: The Moon & Antarctica Autechre: Peel Session Steve Reich: Music for 18 Musicians

Skriv et svar

boeger