Nyheder

Ny elektronisk festival i Frederikshavn

Tone smider vintertøjet og spiller foråret ind på Atrap.
Skrevet af Christian Klauber

Tone smider vintertøjet og spiller foråret ind på Atrap.

Tone smider vintertøjet og spiller foråret ind på Atrap.

Elektronisk kultivering i Danmarks nordlige hjørne

Skulle du være interesseret i elektronisk musik, befinde dig i Frederikshavn fredag den 3. april og oven i købet ikke have nogen planer for aftenen, så er det værd at svinge forbi Atrap Festival, der i Maskinhallen – i byens centrum – præsenterer en række af Danmarks mest aktuelle kunstnere på den elektroniske scene.

For lige i underkanten af 100 kr. bydes der på alt fra lytte-electronica til fest-mash-up i
allerhøjeste og mest eksplosive gear. Programmet, der løber fra kl. 20-03, byder bl.a. på Bjørn Svin, Tone og modtagerne af Politikens/iByen-prisen “Årets Håb”, Albertslund Terrorkorps, der skulle være færdige med at udføre de hypnoseeksperimenter, der forhindrede dem i at komme til selve prisoverrækkelsen.

Festivalen arrangeres af det regionale spillested Det Musiske Hus, Ungdomsnetværket i Frederikshavn og idéboosterkollektivet Gratis Luft. Det er arrangørernes vision at skabe en årlig elektronisk festival, der appellerer til hele Danmarks nordlige hjørne. Derfor er der indsat en festivalbus fra Aalborg og Hjørring, som vil køre publikummer, der investerer i en festival/bus-billet, til festivalen og sikkert hjem igen.

Så vil du kultiveres udi den elektroniske genre, og skulle du befinde dig på Frederikshavns kanter den 3. april, er det oplagt at tilbringe aftenen og natten i Frederikshavns maskinhal.

Om skribenten

Christian Klauber

 

Biografi:

Det var min mor, der grundlagde min interesse for musik. Men det er ad omveje, at jeg er nået dertil, hvor jeg er nu: med hovedet begravet i alternativ & artrock, progressiv metal, country, soul og hiphop. I barndomshjemmet stod den nemlig på klassisk og opera, og "her er et (klassisk) instrument, du gerne vil spille på", så på mange måder besudlede jeg nok den klassiske dannelse ved – som det første album – at investere i tværfløjte-virtuosen James Galway, der spillede uddrag fra forskellige musicals. Siden diverterede jeg publikum i Tivoli som fløjtenist og havde Det Kgl. Musikkonservatorium i kikkertsigtet, men vejen tog et kraftigt, uventet sving, da jeg i et af mine sidste år i Tivoli-Garden begyndte at høre dødsmetal. Siden har jeg fundet den gyldne middelvej og hører nu det meste, men kærligheden ligger klart hos den alternative hiphop, og hvad der ellers måtte befinde sig under den store, alternative rock-paraply (selvom hjertet da stadig kan slå endog meget hurtigt, når jeg hører en opera eller en violinkoncert, eller hvis den klassiske musiks instrumenter indgår i det, jeg lytter til). Jeg er uddannet cand.mag. i dansk og kommunikation og har mit eget firma, der arbejder med sprogrevision og formidling.

 

Fem favoritalbums:
The Clash: London Calling
Dirty Three: Horse Stories
Darc Mind: Bipolar
Company Flow: Funcrusher Plus
Frank Zappa: Hot Rats

Skriv et svar

boeger