Konkurrencer

Lynkonkurrence: Kom til koncert med Anna von Hausswolff på Huset

Skrevet af Lise Christensen

Anna von Hausswolff bringer natten frem i pop og det gotiske poppede frem i næste fredags natkoncert på Huset i København. Du kan være en af de heldige vindere af billetter til ugens smukkeste svenske begivenhed.

Er du ved at være lidt træt af, at synthmusik er det nye sort? Hvorfor så ikke gå oldschool og dyrke Anna von Hausswolff? Smuk, svensk blondine, der lader kirkeorglet puste liv i din gotiske side. Hun spiller nu på fredag den 19. oktober i Huset i København, og du har mulighed for at blive en af de heldige, der vinder to gange to billetter.

Undertoner havde fornøjelsen af at opleve hende live på Spot Festival 2011. Det resulterede i fire U’er ledsaget af disse ord: »Anna von Hausswulff blev overhældt med lovprisninger, da hun udgav debuten Singing from the Grave, og det er bestemt ikke ufortjent. Hendes udtryksfulde vokal spændte fra det helt blide til hæse klageråb.«

Netop det mørke og alligevel skrøbelige går igen i beskrivelserne af Hausswolffs musik og liveshow. Det er ikke kun på scenen, det virker skrøbeligt. En svensk journalist rapporterer om smertegråd blandt publikum. Heldigvis på grund af musikkens skønhed frem for af decideret ubehag. Du kan få en smagsprøve på musikken med den naturgotiske “Epitaph of Theodor” øverst i indlægget. Klaver skal man nok også regne med til koncerten, da kirkeorgler nu engang er mere formidable, end de er handy.

Og nu til spørgsmålet, der kan gøre dig til en af de heldige vindere. Svaret skal falde senest den 17. oktober.

Vinderne er fundet.

Om skribenten

Lise Christensen

Konkurrenceansvarlig

lise@undertoner.dk

 

Biografi:
Min første plade var Tjajkovskijs Svanesøen. Den købte jeg som ni-årig. Det var i den periode, hvor man også skulle have en Monet-plakat i ramme. Helst en med beroligende åkander. Den klassiske musik fik tre spin, og så tænkte jeg ellers ikke videre over det, indtil jeg kom på uni. Jeg havde været en okay flittig musiklytter indtil, men nærmest med ét blev jeg involveret i et spillested, begyndte at anmelde, afholdt en festival og var da også turen omkring et pladeselskab. Alle sjove og hårde på deres egen facon. Men det mest udfordrende har nu været at skulle forholde sig til musikken på skrift. Et puslespil med umage brikker. Nu er der gået 16 år, og jeg er begyndt at høre neoklassik (foruden elektronisk minimalisme, techno, ambient, skæv pop og engelske mænd, der synger om erotik), og Lille-Lise får et mentalt skulderklap, mens interesserne strejfer hinanden på tværs af tiden.


Fem favoritalbums:
Fuck Buttons: Tarot Sport
Nils Frahm: Felt
Wild Beasts: Smother
Four Tet: Rounds
alva noto & Ryuichi Sakamoto: Insen

Skriv et svar

boeger