DJ-koncerter svære. Altid. Uanset hvad, men ikke mindre, når battlen står mod en dag pakket med musikalske godter på Dyrskuepladsen. Man kunne have forventet, at den lille campingscene Apollo var blevet valgt fra til fordel for noget af alt det andet, der var i gang samtidig. Men det var alt andet end tilfældet. Pladsen foran den lille larveformede scene bestemt ikke tom. Og det var ikke uden grund, for er der nogen, der kan sparke gang i en fest, må det nødvendigvis være schweiziske Cyril Hahn.
Han fik for alvor slået sit navn fast med remixet af Destiny’s Child “Say My Name”, der i skrivende stund har mere end ni millioner visninger på YouTube. Noget kunne derfor tyde på, at en del måske var dukket op for at få lidt af deres 90’er-ungdoms soundtrack, men Hahn fortryllede og fik dem overbevist om langt mere end det.
Hahn er ikke en super original DJ og kører – ikke på rutinen, men i hvert fald på de ting, som fungerer. Få velvalgte drops af helt rigtig længde og timing overbevise om, at han kunne mere end at trykke på de rigtige knapper på det rigtige tidspunkt. Men samtidig formåede han (formentlig med hjælp fra kyndige folk og lydmænd) at udnytte den særlige, ovale form, som pladsen foran scenen har. Således var lyden ikke blot noget, der kom umiddelbart fra dér, hvor pulten stod, men noget, der bevægede sig rundt og ind imellem publikum.
Særligt fornøjeligt var det, at ikke kun den publikumsleflende “Say My Name” blev udnyttet til fulde, men at også Hahns egen produktion “Perfect Form”, der udkom sidste år, fik lov at stå frem som et af hittene. Det blev en fest. Ikke af de helt store, men af den slags, man virkelig godt kan være bekendt, når man spiller med og mod de “store drenge” på Roskilde Festival.





