
Ja, han ser ikke helt begejstret ud for at skulle optræde, men forhåbentlig går det over, når vejret bliver bedre.
Det har været småt med begejstringen her på Undertoners redaktion over de indtil videre offentliggjorte navne til næste års Roskilde Festival. Men nu er der endelig sket noget, der får os til at stikke hovedet ud af vinterhulen og sig “huh”.
How To Dress Well er nemlig blevet offentliggjort. Det er ikke noget stort navn, men det har alligevel rykket i blogosfæren og andre alternative musikkredse det forgangne år. Normalt er soul kun fedt, når det er fra før 1975, eller har en retro-følelse over sig, som bl.a. Aloe Blacc har leveret med sit fantastiske Good Things fra i år. Men der er begyndt at ske noget. Bl.a. har Sa-Ra Collective og venner kørt på med leftfield soul-produktioner de sidste par år, hvilket bl.a. Erykah Badu har nydt godt af, og ægteparret Dudley Perkins og Georgia Anne Muldrow har også vist en helt ny og kompliceret side af soul. Desuden viste XX jo sidste år, at hvid indiesoul godt kan være populær.
Og det er ca. her How To Dress Well er. Tom Krell laver også afdæmpet, melankolsk soul, men gør den endnu mere distanceret med atmosfærisk produktion, der endda er lo-fi. Det gør Love Remains til et album, der kan virke utilnærmeligt i starten, men det varer ikke længe, inden den mørke dyne løftes, og man bliver lukket ind i varmen.
Hvordan Krell klarer sig live, bliver særdeles spændende, så vi længes allerede nu mod dyrskuepladsen.