Phoebe Bridgers har efterhånden fået skabt sig en tradition for at tage et nummer op hvert år op mod jul. Tidligere har hun indspillet coverversioner af “Have Yourself A Merry Little Christmas”, Merle Haggards “If We Make It Through December”, Simon & Garfunkels “7 O’Clock News/ Silent Night” (sammen med Fiona Apple) samt Matt Berninger og McCarthy Trenchings “Christmas Song” (sammen med Jackson Browne).
I år har hun således kastet sig over Tom Waits’ “Day After Tomorrow” fra 2004-albummet Real Gone, som ikke nødvendigvis er et af hans bedste albums, men ikke desto mindre indeholder nogle fremragende sange. Nummeret, der er et af hans relativt få politiske numre – der skal ses som en reaktion på præsident Bush og Irakkrigen – er skrevet som en soldats brev hjem til sin familie. Her beskrives de (små) ting, han savner derhjemme, mens han skriver, at han kommer med et fly hjem dagen efter i morgen. Som mange af Waits’ sange er også denne skrevet i samarbejde med konen Kathleen Brennan.
Bridgers’ version er et cover, der forholder sig rimelig tro mod originalen, hvis man lige ser bort fra det lille mellemspil, hvor koret – som hele nummeret igennem giver en sfærisk og sakral stemning til nummeret – synger en spøgelsesagtig bid af “Silent Night”.
Al overskud fra indspilningen går desuden til The International Institute of Los Angeles – The Local Integration & Family Empowerment Division, som arbejder på at give flygtninge, immigranter og overlevende efter menneskehandel mulighed for at få et værdigt liv i det sydlige Californien.